https://www.youtube.com/YerliAkademi

7 Şubat 2021 Pazar

3ds Max Editable Spline: Geometry Menüsü

 3ds Max Editable Spline/Geometry

Editable Spline

LinearDoğrusal hareket yapılması sağlanır.

SmoothVertex'in iki tarafında simetrik eğrisellik yaratır.

Create LineYeni çizgi çizmek veya mevcut çizgiye ek yapmak için kullanılır. (Attach'lı şekildedir.)

Attachİki farklı spline objeyi tek parça haline getirilir.

Attach Multiple: Obje listesinden birden fazla seçilerek tek parça haline getirilir.

Cross SectionCross section aktifken üst üste gelmiş iki objenin kesiştiği yerlere vertex atılabilir. Sonra weld komutu ile bu noktalar kaynatılarak tek bir parça elde edilir.

RefineSpline üzerinde istenen yerlere vertex eklemek için kullanılır.

Connect CopySegment ya da spline'lar shift+move ile sürüklenerek kafes oluşturulur.

BezierTeğet tutamacı tek parça hareket eder.

Bezier CornerTeğet tutamacı vertex'in iki tarafında da bağımsız hareket eder.

Breakİki birleşen noktayı birbirinden ayırır.

ReorientAttach komutları için Reorient seçeneği aktif hale getirilirse eklenen şekiller ilk şeklin pivot noktasında toplanırlar. Böylece objeler eklenirken aynı zamanda ilk objenin pivot noktasına taşınarak hizalanırlar.

Connect/Linear, Closed, Bind First, Bind LastEklenen noktaların birbirine düz bağlanması için Linear aktif hale getirilir. Refine ile nokta eklemeden önce Closed seçeneği aktif hale getirildiğinde kapalı ara şekiller elde edilir. Bind First ve Bind Last ile oluşan ara şekil başlangıç ve son vertex'in bulunduğu segmente bağlı olarak hareket eder.

Editable Spline
End Point Auto-WeldingSegment yada spline”lar taşınırken üst üste gelen uç noktalarının kendiliğinden kaynaşmasını sağlar. Threshold değeri ile vertex kaynaşma mesafesi belirlenir.

ConnectUçları açık şekiller yeni segmentler ile birbirine bağlanır. 

Make FirstBevel Profil, Loft gibi bazı 3B yüzey oluşturan komutlarda çizginin nereden başladığı önemlidir. Make First ilei seçilen nokta başlangıç noktası olur.

ReverseSpline modunda aktif olan Reverse komutu ile oluşum yönü terse çevrilir. Örneğin vertex numaraları açıkken komut aktifleştirilirse numaralar terse doğru sıralanır.

CrossInsertKesişen farklı spline nesnelerin kesişim noktasına yeni bir vertex ekler.

ChamferSeçili vertex”lere pah verilir.

WeldVertex”leri kaynaştırmak için kullanılır.

insertYarım bırakılan çizime devam edilmesinin yanında çizimin üzerinde herhangi bir yerden de çizim yapılabilir.

FuseBirden fazla vertex seçilip fuse düğmesi tıklandığında noktalar bir araya gelir. Aynı noktaya toplanan vertex’lerden sadece iki Weld komutu ile birbirine kaynatılabilir.

CycleSeçili olan noktadan bir sonraki noktaya atlamasını sağlar.

FilletSeçili olan vertex”lere radius verilir.

OutlineSpline modunda çalışır. Seçili spline objeyi mesafe girerek çift çizgi haline dönüştürür. Center seçeneği aktifken verilen değer merkezden hesaplanır.

0 yorum:

Yorum Gönder

Ara

Hakkımızda

Yerli Akademi

Sosyal

Kategoriler

Youtube Kanalı

Yerli Akademi