3ds Max Editable Spline/Geometry
Linear: Doğrusal hareket yapılması sağlanır.
Smooth: Vertex'in iki tarafında simetrik eğrisellik yaratır.
Create Line: Yeni çizgi çizmek veya mevcut çizgiye ek yapmak için kullanılır. (Attach'lı şekildedir.)
Attach: İki farklı spline objeyi tek parça haline getirilir.
Attach Multiple: Obje listesinden birden fazla seçilerek tek parça haline getirilir.
Cross Section: Cross section aktifken üst üste gelmiş iki objenin kesiştiği yerlere vertex atılabilir. Sonra weld komutu ile bu noktalar kaynatılarak tek bir parça elde edilir.
Refine: Spline üzerinde istenen yerlere vertex eklemek için kullanılır.
Connect Copy: Segment ya da spline'lar shift+move ile sürüklenerek kafes oluşturulur.
Bezier: Teğet tutamacı tek parça hareket eder.
Bezier Corner: Teğet tutamacı vertex'in iki tarafında da bağımsız hareket eder.
Break: İki birleşen noktayı birbirinden ayırır.
Reorient: Attach komutları için Reorient seçeneği aktif hale getirilirse eklenen şekiller ilk şeklin pivot noktasında toplanırlar. Böylece objeler eklenirken aynı zamanda ilk objenin pivot noktasına taşınarak hizalanırlar.
Connect/Linear, Closed, Bind First, Bind Last: Eklenen noktaların birbirine düz bağlanması için Linear aktif hale getirilir. Refine ile nokta eklemeden önce Closed seçeneği aktif hale getirildiğinde kapalı ara şekiller elde edilir. Bind First ve Bind Last ile oluşan ara şekil başlangıç ve son vertex'in bulunduğu segmente bağlı olarak hareket eder.
0 yorum:
Yorum Gönder