3ds Max Editable Poly 3DS Max Arayüz Tanıtım Videosu İçin Tıklayınız |
3ds Max Edit Polygons
Extrude: Seçilen kenar veya yüzeyi içe veya dışa doğru uzatır.
Bevel: Extrude ve outline komutlarının birlikte yapılabileceği komut.
Bridge: İki polygon arasında köprü oluşturur.
Extrude Along Spline: Bir çizgi boyunca extrude uygulamak için kullanılır. Line ile çizgi çizilir. Önce düz başlayıp sonra istenilen şekillerde devam edilebilir. Sonra polygon seçilip Extrude Along Spline komutu aktif hale getirilir. Polygon çizgi boyunca extrude yapar.
Edit Triangulation: Polygon içerisindeki üçgenleşmeyi gösterir. Köşegen yönü farklı köşeler tıklanarak değiştirilebilir.
Outline: Seçilen polygonları büyütür ve küçültür.
Inset: Seçilen polygon içine yeni polygon eklenir.
Flip: Seçili polygon yüzeyi terse çevilir.
Hinge From Edge: Düğmeye tıkladıktan sonra açılan listede “Pick Hinge” butonu tıklanır. Sonra referans bir kenar seçilir. Açı ve segment değerleri verilerek farklı bir extrude komutu uygulanmış olur. Komut ile bardak kulbu, havalandırma borusu yapılabilir.
Turn: Köşegenleri tıklayarak çokgenlerin üçgenlere nasıl bölüneceğini değiştirmenizi sağlar.
Retriangulate: 3ds Max’in en iyi üçgenlemesini seçili olan polygonlar üzerinde otomatik olarak yapmasını sağlar. Yeniden düzenleme, seçilen çokgenlerin üçgenlere nasıl bölüneceğini optimize etmeye çalışır.
0 yorum:
Yorum Gönder